25 listopada

Jesteś dobrym organizatorem? Zobacz 7 pomysłów na pracę w domu!

Dobra organizacja i planowanie - bardzo pożądane cechy, nie każdy je posiada. Jeśli Ty akurat posiadasz - masz wrodzony, naturalny talent do "ogarniania" przeróżnych tematów, od A do Z, to mam dla Ciebie propozycję 7 prac, w których na pewno się sprawdzisz.



Sprawdź też pomysły na pracę w domu dla osób z lekkim piórem.

Organizator czy event manager?


Wszystkie propozycje pracy przy szeroko pojętym organizowaniu zazwyczaj wrzuca się do jedego wora z napisem: event manager. Tymczasem nie jest to do końca trafione przyporządkowanie, ponieważ organizować można nie tylko wydarzenia - eventy (firmowe czy prywatne), ale także po prostu życie konkretnej osoby (również: zawodowe czy prywatne).

W Polsce funkcjonują najczęściej anglojęzyczne nazwy zawodów z branży "eventowej" i w zasadzie lepiej oddają charakter tej pracy. Będę ich używała zamiennie. Jednak niezależnie od nazwy, osoba, która zajmuje się planowaniem/organizowaniem, powinna posiadać umiejętności:

• perfekcyjnego sposobu organizowania własnej pracy,
• dostosowania godzin pracy do potrzeb klienta - dyspozycyjność,
• podejmowania szybkich decyzji, czasem pod presją czasu,
• wyczucia potrzeb klienta,
• otwartość, komunikatywność.

Nieodzowna jest znajmość branży, doświadczenie (początkowo możesz je zdobyć np. pomagając znajomym). Zapotrzebowanie na usługi event managera jest bardzo duże. A coraz chętniej z jego usług korzystają również osoby prywatne. To rozwijający się rynek w Polsce. Czemu z tego nie skorzystać?

7 pomysłów na pracę dla dobrych organizatorów


Może się wydawać, że praca organizatora nie jest trafiona jako propozycja pracy w domu. Przecież eventy odbywają się w różnych miejscach. Nic bardziej mylnego! Większą część pracy można wykonać z własnej sofy: cały etap planowania i organizacji to godziny spędzone przy komputerze, z telefonem w ręce - a więc mała inwestycja. Organizacji wymaga każda sfera życia, jednak pracując z domu możesz działać przede wszystkim jako:

  1. Organizator imprez dla dzieci - obecnie mało kto zaprasza bandę dzieciaków do domu. Urodziny urządza się w salach zabaw dla dzieci, restauracjach, kinach lub specjalnie przygotowanych do tego miejscach. Organizacji wymaga wystrój, poczęstunek, zaproszenia, opieka nad dziećmi. Należy zapewnić dzieciom dodatkowe atrakcje - zabawy, konkursy, animatora. Rodzice chętnie zapłacą za to, że ktoś ich w tym wyręczy.
  2. Organizator konferencji/szkoleń. Profesjonalizm będzie konieczny. Tego typu wydarzenia wymagają przygotowania przede wszystkim materiałów dla uczestników, zapewnienia urządzeń technicznych do prezentacji tematu, poczęstunku.
  3. Organizator ślubów - konsultantka ślubna. Ślub jest jednym z najważniejszych wydarzeń w życiu i musi być idealny. Ilość spraw do załatwienia przyprawia panny młode o zawrót głowy. Nic dziwnego więc, że dobry organizator ślubów jest bardzo poszukiwany. Obecnie, m.in. dzięki popularnym programom telewizyjnym, znacznie łatwiej znaleźć klienta, który potrzebuje zorganizowania ślubu.
  4. Organizator wydarzeń sportowych - konkretna branża, konkretne wymagania. Stopień trudności zorganizowania zawodów zależy od dyscypliny i zasięgu wydarzenia sportowego. Po moich osobistych doświadczeniach powiem, że jest to level hard.
  5. Osobista asystentka - nie mylić z sekretarką. To asystentka wyśle oferty firmowe, umówi spotkania z klientami, kupi bilet na samolot, zamówi taksówkę, lunch i zarezerwuje nocleg w hotelu. To ona zapisuje kalendarz prezesa (lub znanej blogerki, bo takie asystentki są mi znane). A wszystko to (no prawie wszystko) asystentka zrobi online - siedząc w wannie.
  6. Organizator imprez firmowych - im większa firma, tym większe zapotrzebowanie na tego typu usługi. Imprezy firmowe możesz obsługiwać zarówno pracując na rzecz np. restauracji, w której się odbywają, jak i firmy, która pragnie zorganizować imprezę. Firmowe spotkania dla pracowników stają się normą w Polsce, zwłaszcza w okolicy świąt. Prawie każda większa restauracja potrzebuje osoby, która wyszuka klienta, zrobi kosztorys imprezy, ustali menu i zaplanuje pozostałe atrakcje.
  7. Organizator imprez prywatnych - komunia, stypa, osiemnastka, chrzciny, jubileusz. Tradycyjnie w domu, coraz częsciej zorganizowane przez profesjonalistę. 
Praca organizatora daje bardzo dużo satysfakcji, jest idealna dla osób, które szukają kratywnej pracy w domu i lubią kontakt z ludzmi. Co ważne, nie trzeba zakładać działalności gospodarczej, zaplanowanie wydarzenia można rozliczyć w oparciu o umowę o dzieło. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz