21 listopada

Cztery tygodnie zmian dla lepszego życia - tydzień 3 - perfekcyjny styl życia

Czy słysząc o perfekcyjnym stylu życia widzisz przed oczami Perfekcyjną Panią Domu, przyczepiającą kokardki do słoików z ogórkami kiszonymi? 😉 Ty nie musisz tego robić. Trzeci tydzień zmian - tydzień perfekcyjnego stylu życia - zaskoczy Cię, bo skupiamy się w nim na całkiem przyziemnych sprawach (całkiem przyjemnych i smacznych jednocześnie).




Pamiętaj z jakiego powodu zaczełaś metamorfozę: Cztery tygodnie zmian dla lepszego życia - START.

O co chodzi w tygodniu perfekcyjnego stylu życia


Pierwszy tydzień zmian poświecony jest ogarnianiu rzeczywistości wokół nas, tej najbliższej - wielkie porządki, wyrzucanie wszystkiego co zagraca dom, a tym samym blokuje świeże myślenie.

Drugi tydzień, to tydzień wychodzenia poza codzienną rutynę i próbowanie nowości, w każdej możliwej dziedzinie życia.

W trzecim tygodniu nawiązujemy do tygodnia pierwszego - robimy porządki, ale... z naszym ciałem. Nie czekaj na motywację i wielkie słowa. Nie myśl, że napiszę jak być piękną i szczupłą w tydzień. Nie taki jest cel tego tygodnia. Po prostu skup się na konkretnych czynnościach, które dotyczą bezpośrednio Twojej fizyczności, bo z zaniedbanym i zmęczonym ciałem nie jest możliwa dobra zmiana wewnętrzna. Obie sfery - psyche i soma - muszą współgrać.

Dlaczego warto zadbać o ciało


Wszystkie wiemy dlaczego należy dbać o zdrowie i wygląd zewnętrzny 😊 I wszystkie wiemy też, że palenie szkodzi, pomimo to wiele kobiet pali. Dlatego jeszcze raz przypomnij sobie, dlaczego ten tydzień jest tak ważny i dlaczego powinnaś poświecić go swojemu ciału:

➡ Ciało i umysł są ze sobą połączone - to jedność, musisz zapewnić sobie regenerację psychiczną i fizyczną, rozwój psychiczny i fizyczny. Gdy zajmujesz się tylko jedną sferą, zaniedbując drugą, prędzej czy później ta zaniedbana część Ciebie upomni się o swoje prawa. Najczęściej w brutalny sposób - chorobą, depresją...

➡ Zadbane ciało wpływa na samopoczucie  - w sensie biologicznym - odpowiednia ilość składników odżywczych, snu, relaksu czy świeżego powietrza jest niezbędna do dobrego samopoczucia, wysokiego poziomu energii życiowej, braku senności itd.

➡ Zaniedbane ciało wpływa depresyjnie na emocje - ciągłe narzekanie, szukanie dziury w całym, poczucie, że cały świat jest przeciwko Tobie? Zacznij się zdrowo odżywiać i regularnie ćwiczyć, a nagle okaże się, że wcale nie masz depresji.

➡ Dbanie o siebie rozwija psychicznie, uczy wytrwałości, pokonywania słabości, zmęczenia, cierpliwości w oczekiwaniu na efekty.

Z ciałem jest dokładnie tak samo jak z umysłem. Jeśli chcesz być z niego dumny, musisz nad nim popracować. Koniec kropka.
Żeby było jasne: zadbana kobieta niekoniecznie oznacza, że musisz mieć hybrydę na paznokciach i zostawiać pół wypłaty u kosmetyczki - dbanie o opakowanie to za mało.

Perfekcyjny, czyli jaki styl życia?


To, czy coś jest perfekcyjne czy nie, jest bardzo subiektywnym odczuciem. Zgadza się. Dlatego na potrzeby tego tygodnia uzgodnijmy, że perfekcyjny styl życia to taki, który według współczesnej wiedzy najlepiej służy Twojemu organizmowi.

Jesteś wegetarianką, frutarianką, uważasz, że gluten i to zło, a siłownia jest dla koksów? Masz prawo do własnego zdania. Pozostawmy kwestie sporne na inny post i zastosujmy przynajmniej przez tydzień poniższe reguły:

  1. Gotuj w domu, tylko wtedy będziesz miała pewność co naprawdę jesz. Dobre, sprawdzone restauracje niestety nie są tanie, a gotowe posiłki z marketu często zawierają szkodliwe dodatki i konserwanty. Najlepszym rozwiązaniem jest więc samodzielne gotowanie.
  2. Nie jedz słodyczy. Jeśli bardzo ciągnie Cię do słodkiego, to zrób sobie sama coś zdrowego słodkiego, z suszonych owoców czy orzechów, ale nie przesadzaj z ilością.
  3. Na zakupy chodź po posiłku. Stara metoda, a jakże skuteczna. Na głodzie zawsze kupuje się wiecej, niestety: nie wiecej warzyw - więcej śmieciowego jedzenia.
  4. Pij wodę. Wodę z kawałkami owoców, z lodem, z miętą. To naprawdę dobrze działa na zdrowie.
  5. Eksperymentuj z jedzeniem, twórz nowe smaki, baw się. Jedzenie to radość.
  6. Nie oglądaj TV lub przynajmniej ogranicz oglądanie. Jeśli już musisz, staraj się poćwiczyć w trakcie. Najlepszym rozwiazaniem jest posiadanie rowerka stacjonarnego, zdziwi Cię ilość przejechanych kliometrów w trakcie jednego odcinka ulubionego serialu. 
  7. Jeden dzień w tygodniu wyznacz na grzeszenie. Nie oznacza to, że będziesz się objadać od rana do wieczora, ale pozwól sobie na kawałek ulubionego ciasta i wielką kawę z pianką.

Aktywny tryb życia oraz zdrowe odżywianie - to Twoje przesłanie na ten tydzień. Celowo autorka książki "30 dni do zmian" nie podała konkretnych dni ćwiczeń oraz zaleceń dietetycznych - to kwestie bardzo indywidualne i powinnaś sama dopasować je do swojego trybu życia czy stanu zdrowia. I o to właśnie chodzi! Perfekcyjny styl życia ma być perfekcyjny dla Ciebie 💚 

W internecie znajdziesz mnóstwo inspiracji kulinarnych, gotowych jadłospisów wraz z listami zakupów (a zakupy możesz przecież zrobić przez internet), znajdziesz oczywiście zestawy ćwiczeń na każdy dzień, plany treningowe na miesiąc (wszystkie do wykonania w domu, bez inwestycji w sprzęt czy karnet na siłownię). Więc nie szukaj wymówek, nie musisz być Magdą Gessler w kuchni czy Ewą Chodakowską na macie. Po prostu weź notes, poświęć godzinkę i zaplanuj posiłki oraz ćwiczenia na ten tydzień. Zaplanuj i wykonaj.

Następny tydzień, na sam koniec - organizacja i planowanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz