10 listopada

Cztery tygodnie zmian dla lepszego życia - tydzień 2 - próbowanie czegoś nowego

Jedno z najbardziej oklepanych sformułowań współczesnego coachingu: WYJDŹ ZE STREFY KOMFORTU. A ktoś wie, gdzie ona się właściwie znajduje? 😉



No właśnie. Mądre gadki możemy sobie darować. W drugim tygodniu metamorfozy (wiecej informacji o założeniach metamorfozy przeczytacie tutaj: Cztery tygodnie zmian dla lepszego życia - START), czyli w tygodniu próbowania czegoś nowego, skupiamy się na robieniu rzeczy, których wcześniej nie robiłaś lub robieniu tych samych czynności w nowy sposób.

Autorka książki "30 dni do zmian" - Edyta Zając - sprytnie podeszła do tematu, podając gotowe propozycje czynności, które bez angażowania czasu i pieniędzy może wykonać KAŻDA Z NAS. Jednocześnie udało się jej uniknąć przeintelektualizowania, pamiętajcie: nadmiar coachingu szkodzi! 😀😁

W wolnej chwili przeczytaj, czy warto wydawać pieniądze na coaching.

Po co próbować nowych rzeczy, skoro stare są dobre?


Ok, w pewnych sytuacjach nowe nie znaczy lepsze i wcale nie namawiam Cię do zmiany męża. 😉

Pomyśl przez chwilę: czy biorąc prysznic zastanawiasz się nad czynnościami, które wykonujesz? Czy prowadząc samochód nie masz czasem wrażenia, że nie pamiętasz odcinka drogi, który właśnie przejechałaś? Czy myjąc naczynia myślisz o czymś zupełnie innym? W pewnym zakresie działamy jak roboty, automatycznie wykonując pracę z wyłączeniem świadomości. Na szerszą skalę nie jest to dla nas dobre. Dlaczego?

Prosty przykład:

Rytyna jest czasem pożyteczna w wychowywaniu dzieci. Ale... większość maluchów zasypia np. ze smoczkiem. Jeśli w porze spania okaże się, że smoczek zaginął, to wiesz co się dzieje. Dramat, łzy, dziecko drze się w niebogłosy i nie może zasnąć. Mama jest zdenerwowana, krzyczy do męża, żeby pojechał do najbliższego marketu po smoczek, bo inaczej zwariują. Rozumiesz? A przecież to tylko smoczek.

Jeśli Twoim życiem rządzi rutyna i powtarzalność, to na każdą zmianę reagujesz napięciem. Nawet jeśli ta zmiana to brak mleka do kawy 😪 Wiadomo, bez mleka nie wypijesz, już jesteś wkurzona, dzień bez sensu, bez kawy nie robię, koniec.

Wyobraź sobie, że budzisz się rano i rozpoczynasz kolejny dzień. Tak, zwykły, pracowity dzień z masą obowiązków, różnymi obietnicami do spełnienia, koniecznymi telefonami i sprawami do załatwienia. Dzień jak co dzień, z tą różnicą, że wszystko co robisz i planujesz, robisz i planujesz z ogromną satysfakcją... Jesteś sobą i jesteś szcześliwy (mimo trudności, które stają na drodze każdego z nas).

Jakie jeszcze benefity daje doświadczanie nowości?


Zdecydowanie podnosi poczucie pewności siebie, kieruje nasze myślenie na konkretne sytuacje, zdarzenia. Próbując nowych rzeczy pobudzamy mózg do aktywności, pobudzamy kreatywność, twórcze myślenie. I co ważne, tylko próbując jesteśmy w stanie (drogą eliminacji) wykluczyć to co nam nie odpowiada w życiu. 

Nie wiesz na jaki rodzaj fitnesu się zapisać? Spróbuj wszystkich - dopiero wówczas będziesz wiedzieć, który jest dla Ciebie. Chcesz zacząć pisać bloga, ale nie wiesz o czym? Zacznij pisać tzw. lifestyle, wkrótce zauważysz, w której dziedzinę idzie Tobie lepiej. 

Osoby, które decydują się na sprawdzenie siebie, szukają nowych wyzwań, pragną zrobić coś, czego wcześniej się obawiały - mają większe poczucie własnej wartości, wierzą w siebie i czują sie pewniej w sytuacjach społecznych.

Smakując życie stajesz się bardziej otwarta na innych ludzi, inną kulturę, rozwijasz empatię.

Nie mam pieniędzy, nie mam czasu - moc wymówek


W próbowaniu czegoś nowego wcale nie chodzi o spektakularne akcje typu: rzucam wszystko i wyjeżdzam za granicę. Nie chodzi o zmianę wyglądu poprzez operacje plastyczne. Znowu oklepane, ale tym razem prawdziwe: OGRANICZENIA SĄ TYLKO W TWOJEJ GŁOWIE.

Świadomie zdecyduj się i otwórz na nowe:

  • doświadczanie - codziennie spróbuj czegoś nowego, choćby było to dalekie od Twoich preferencji, zjedz nową potrawę, posłuchaj innego rodzaju muzyki,
  • spędzanie czasu - zmień sposób spędzania czasu, rozkład tygodnia, przełam rutynę,
  • wygląd - inne uczesanie, inny styl ubioru, inny makijaż, nie bój się eksperymentować, 
  • relacje - postaraj się inaczej układać relacje z ludzmi, zarówno z bliskimi jak i tymi, którzy działają na nerwy,
  • rozwój - naprawdę w każdej dziedzinie można się rozwinąć, czytaj poradniki, literaturę fachową, blogi tematyczne, bądź ekspertem.

Nie masz pomysłów?


Nie martw się, po tym tygodniu Twoja kreatywność wzrośnie do tego stopnia, że nowe pomysły będą pojawiały się jak grzyby po deszczu. Tymczasem masz jeden tydzień i gotową listę propozycji, spośród których możesz wybierać, przebierać.
  1. Odwiedź nowe miejsce - kawiarnia, park, cokolwiek.
  2. Pójdz do pracy inną drogą.
  3. Zapisz się na jakiekolwiek szkolenie online (płatne/bezpłatne, kilkugodzinne, kilkudniowe - Ty wybierasz).
  4. Pójdź na zakupy do innego sklepu niż zwykle.
  5. Napisz coś. Wiersz, list.
  6. Idź na samotny obiad - umów się na randkę sama ze sobą.
  7. Kup bukiet kwiatów do domu.
  8. Załóż konto lub subkonto przeznaczone wyłącznie na zbieranie pieniędzy na spełnianie marzeń.
  9. Usiądź na ławce w parku i oglądaj chmury przez 10 minut.
  10. Wyłącz TV i telefon - urządz sobie domowe SPA.
  11. Zagraj w karty.
  12. Zagraj w bierki.
  13. Pójdź na masaż.
  14. Namaluj lub narysuj obrazek.
  15. Ułóż puzzle.
  16. Zatańcz w deszczu.
  17. Naucz się wiersza na pamięć.
  18. Wysłuchaj audiobooka.
  19. Pójdź do sklepu i kup produkt, którego nigdy wcześniej nie kupowałaś. Zrób z nim potrawę.
  20. Naucz się grać w pokera czy szachy,
  21. Zgłoś się do statystowania w serialu czy filmie.
  22. Zrób listę miejsc, które chcesz odwiedzić.
  23. Zrób komuś niespodziankę.
  24. Zacznij uczyć się nowego języka.
  25. Podróżuj 😊
W książce "30 dni do zmian" znajdziecie 200 propozycji. Dla każdego coś dobrego. 

Pamiętaj również, żeby praktykować zasady, których nauczyłaś się w tygodniu wyrzucania zbędnych rzeczy. Nie wracaj do złych nawyków!

Za tydzień zaczynamy perfekcyjny styl życia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz