26 października

Cztery tygodnie zmian dla lepszego życia - START

Czy należysz do osób, które są niezadowolone ze swojego stylu życia? I uwaga, nie z życia jako takiego, tylko z tego jak nim zarządzasz. Jeśli tak, to jest rozwiązanie.


Przeanalizuj poniższe 10 stwierdzeń:
  • wstajesz spóźniona i sfrustrowana, że znowu zaczynasz dzień od walki ze sobą,
  • od rana masz poczucie, że nie kontrolujesz swojego życia,
  • nie masz czasu zadbać o swój wygląd, nakładasz maseczkę 2 razy w miesiącu a nie 2 razy w tygodniu,
  • nadużywasz suchego szamponu zamiast myć włosy,
  • jesz to co wpadnie Ci w ręce, bo nie masz czasu gotować, 
  • nie jesteś w stanie przypomnieć sobie co jadłaś wczoraj, Twoje odżywianie się nie ma żadnego planu, 
  • pusty zlew - zapomniałaś jak to wygląda, 
  • w każdym możliwym miejscu leży "coś", bo nie masz czasu odłożyć tej rzeczy na miejsce, a tak naprawdę w Twoim domu nie ma ona swojego miejsca,
  • czystą bieliznę bierzesz z suszarki na pranie, zamiast z szuflady, 
  • na stole lub biurku jest puste nie więcej niż 1/4 przestrzeni,
  • ... można by tak dalej.

Brzmi znajomo? To tylko przykłady, ale doświadczenie mówi mi, że większość z nas przeżywa tego typu sytuacje. 

Niby wszystko jest ok, kochający mąż, fajne dzieci, ładny dom i ładna buzia w lustrze, ale jednak "coś" sprawia, że jesteś niezadowolona. Nadmiar obowiązków, przepracowanie, brak wytyczenia granic pomiędzy pracą a życiem prywatnym i czasem na relaks - to są główne przyczyny. Za nimi idzie zmęczenie psychiczne, dezorganizacja, brak motywacji i ta myśl, że nie kontrolujesz swojego życia.

Jak zmienić swoje życie?


Mam dla Ciebie gotowy plan, opracowany w oparciu o książkę "30 dni do zmian" Edyty Zając - psychologa i trenera. Książka jest konkretnym rozwiązaniem z wyznaczonymi zadaniami na każdym, tygodniowym etapie:

tydzień wyrzucania zbędnych rzeczy
tydzień próbowania czegoś nowego
tydzień perfekcyjnego stylu życia
tydzień planowania i organizacji

Nie masz absolutnie nic do stracenia, to tylko 30 dni, kilkanaście czy klikadziesiąt minut dziennie. Nie szukaj znowu wymówek i nie mów, że nie masz czasu. Skup się na celu i przez te 4 tygodnie realizuj plan krok po kroku, choćby nie wiem jak się nie chciało.

Listopad miesiącem zmian!


Proces zmian można rozpocząć w każdym momencie, duża część z nas wybiera datę "od nowego roku" 😊 - ilu osobom sie udaje?
Osobiście uważam, że jesień jest idealnym czasem na dokonanie wewnętrzej transformacji (chociażby próbę), a tak naprawdę na zmianę sposobu myślenia - od tego wszystko się zaczyna.

Dlaczego jesień - listopad? To proste! W listopadzie jest wystarczająco ponuro i zimno, żeby zostać w domu, poczytać, popisać, przeanalizować i zacząć działać. Poza tym: nie ma żadnych świąt, wakacji, początków roku szkolnego, komunii i innych wydarzeń, które sprawiają, że odkładamy zmiany na inny termin.

Jeśli wybierzesz inny moment na przeprowadzenie zmian, to wiedz, że każdy jest dobry, byle nie odkładać tego w nieskończoność! Najważniejsze w procesie jest trzymanie się planu.

Przygotuj NOTESY i DŁUGOPISY, mogą być kolorowe pisaki, w każdym razie coś ładnego.

A zatem do dzieła! Szykujcie kartony, worki i szufelki - na pierwszy ogień idą porządki.  Obserwuj mnie na Facebooku lub Instagramie, żeby nie przegapić dalszej części 😉😃
Nie będzie Perfekcyjnej Pani Domu, obiecuję 🙂

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz